lite slir bara

Nu ska jag skriva ett inlägg HELT på svenska, och BARA svenska.... det lär kännas ovant =)
Varit hemma och sjuk idag, mådde så skit på jobbet att det inte var sant. Sög extra mycket för jag började halv sju så jag skulle få sova imorgon, när det tar så länge innan vi är framme på Kumlinge på kvällen. Men si det gick inte. Så det blir att pallra sig till jobb klockan 6 imorgon. *SUCK!*
När jag kom hem sov jag till 12, säger det något om att jag inte mår bra? typ...

borde baka, hade tänkt ha en kaka med mig dit ut, men det känns inge bra, om ni förstår vad jag menar. Nåja, inte lär det fattas mat om vi säger så... Men packa borde jag göra, det sprider man ingen smitta med iallafall. Inte mer än vad jag sprider sovandes brevid honom....

Så, påsken firas mestadels på Kumlinge i år. Superskönt! Ingen stress, inga måsten, ingenting. Visst, några måsten. Ut och promenera för att träffa gamlingar som Daniel växt upp med, en sväng till butiken, en sväng till gravgården eller två, kanske en tur i kyrkan om de har passande mässa, och lite annat smått och gott. Sånt som det inte känns jobbigt att måsta göra.

Daniel har jobbat på dagis den här veckan, och ska va där nästa vecka med. Han tycker det är okej (det är ju jobb ändå) men skulle aldrig vilja fortsätta med det resten av sitt liv. Nåja, svaret från sjöbevakningen om han får komma på fys.tester borde komma snart, de hålls ju vecka 22 (sista veckan i maj) i Imatra... Jag vidhåller att jag tror de kommer att ha killarna att ta sig över ryska gränsen och tillbaka utan att bli upptäckta =)

Funderar på att byta sovrum... att sätta datorn i gamla sovrummet och flytta säng och allt hit. Inte nya funderingar, men nu börjar de kännas som rätt tid att göra det. Borde kommit på det innan vi skruvade fast bokhyllan i väggen här bara... Nå, den kan nog stå kvar om det blir så. Måste mäta och rita lite i paint först... Så jag vet om det får plats så som att jag tycker att det borde... vilket det ju sällan gör, mitt ögonmått är ju inte direkt... i närheten av ganska bra...

Mammas födelsedag i söndags blev riktigt lyckad, jag hade kameran med hela tiden, men tog jag några bilder? ne-ej... typiskt. nåja, det blev sommarkläder på både min och mammas bil iallafall, utan att vi behövde lyfta allt för många fingrar. Jag behövde bara visa var vevpinnen till min domkraft fanns (-nej, den är inte i trunken säger jag! -Jo, i golvet. -Nej säger jag, den är inte där!), den var exakt där den skulle vara, fastsatt i luckan man lyfter för att komma åt reservdäcket. Som de hande haft upp för att komma åt fälgkorset. Mamma behövdes för att lite visa var nyckeln till hennes specialmuttrar fanns. Nya bilar... jag säger bara det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0