sjuk/sick day

Så, jag hann jobba 2 timmar och en kvart innan jag for hem idag =(
Nog för att min mage har varit suspekt hela morgonen, men trodde bara att jag hade svalt en massa luft (nu igen) men när jag höll på att spy över sista returerna jag räknade bestämde jag att det fick vara nog. Ingen ide att smitta de andra om jag råkat få magsjuka.
Nu har jag kommit hem och nästan storknat av lukten från gårdagens middag, vilket ledde till att fönster och balkongdörr åkte upp hastigt.
Sen har jag skrubbat toaletterna... Kanske inte vad den normala magsjuka människan gör, men sen har jag aldrig platsat i normal-kategorin förut heller så... Jag tycker att det är så äckligt att spy i en ofräsch toalett...
Måste sitta och andas lite nu, toa-rengöringen luktade *ryser* hemskt. Därför passar jag på att blogga, för sen kommer jag att bli trött, och just nu behöver jag tänka på annat än om jag mår illa eller inte...
Ska just gå och ta en varm dusch, har jag någonting i magen som orsakar det här så kommer det komma upp då, och sen börjar jag må bättre.

So, 2 hours and 15 minutes after starting work today, I went home again =(
My stomach's been upset all morning but I reckoned it was only me swallowing a lot of air during fidgeting and crying yesterday that was the problem. Changed my mind after almost trowing up over the last returns I counted and decided to go home so that I don't give the others the stomach flu if that's what I've got.
After coming home and almost choked from the smell of yesterdays dinner, the windows and the balcony door are now open wide.
Then I scrubbed the toilettes... Maybe not what "normal" people do when sick, but then again, I've never claimed to be normal... I just think it's disgusting having to trow up in a unfresch toilette...
I just got to sit for the moment, and breathe some cool air, the toilette cleaner smelled *shudder* awful. That's why I'm making an entry now, afterwards I'm going to be so tired, and right now I need something else on my mind than if I'm feeling nauseous or not...
Gonna go take a hot shower soon, if there's anything in my stomach causing this, that'll make it come up, and then I'll feel better.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0